✓ Snelle levering
✓ Lage prijzen
✓ Beste kwaliteit
✓ Beste service
Retourneren
Het kan wel eens voorkomen dat je een bestelling of een product retour wilt sturen. Misschien bevalt het product toch niet of is er een andere reden waarom je het niet meer wilt hebben. Wat de reden ook is, je hebt het recht om je bestelling tot 14 dagen na ontvangst te annuleren.
Ons retourbeleid gaat verder dan wat de Europese wetgeving voorschrijft, want zoals je ziet heb je bij ons 14 dagen bedenktijd. Aan retourneren zijn wel voorwaarden en eventueel kosten verbonden.
Behandeling retourbestellingen
Bij het retourneren van je bestelling zijn de volgende voorwaarden van toepassing:
- Je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.
- Na annulering heb je nog 14 dagen om het product/de bestelling retour te sturen.
- Tijdens de bedenktijd ben je zorgvuldig omgegaan met het product én de verpakking. Je hebt het product slechts uitgepakt of gebruikt in de mate die nodig is om de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Neem hierbij als uitgangspunt dat je het product zo hebt behandeld zoals je een product bekijkt in een fysieke winkel.
- De verpakking van het product moet ongeopend, onbeschadigd of onbeschreven zijn.
- Verpak het product goed en stuur het naar ons toe in een stevige verzenddoos.
- Het RMA-nummer dat je van ons ontvangt (na aanmelding via het retourformulier) moet duidelijk zichtbaar zijn aan de buitenkant van het pakket.
- Plak geen retourlabel, plakband of stickers op het product (alleen op de verzenddoos).
- De kosten van het retour sturen zijn voor eigen rekening.
- De wijze van retourneren, en ook de verzender, mag je zelf bepalen.
- Wij adviseren je om producten bij ontvangst goed te controleren. Wanneer je een product retourneert met gebruikssporen, die niet zijn gemeld na ontvangst, kan er waardevermindering van toepassing zijn. De waardevermindering kan oplopen tot 100%, omdat artikelen in sommige gevallen helemaal niet meer te verkopen zijn
- Wij storten het aankoopbedrag binnen 14 dagen terug op voorwaarde dat we het product in goede orde retour hebben ontvangen.
- Het transportrisico is voor jou. Voor eventuele schade of vermissing tijdens het transport naar ons toe ben je zelf verantwoordelijk
Waarde bepaling
Wanneer we je retour ontvangen bekijken we de staat van het teruggestuurde product. Is alles in orde? Dan krijg je het gehele aankoopbedrag terug. Blijkt er toch iets niet in orde te zijn? Dan bepalen we aan de hand daarvan wat de waardevermindering is.
Bij het hanteren van een waardevermindering maken wij het volgende onderscheid:
- Beschadigde productverpakking = 20% waardevermindering
- Inhoud verpakking klopt niet/ontbrekende geleverde toebehoren = 20% waardevermindering
- Geen productverpakking = 50% waardevermindering
- Beschadigd, gebruikt, gemonteerd of vies artikel = 100% waardevermindering
De waardevermindering wordt altijd toegepast op het door jou betaalde bedrag voor het product inclusief btw.
Bij producten die beschadigd zijn of niet meer als nieuw te verkopen zijn behouden wij het recht de schade op jou te verhalen. Het bedrag brengen we in mindering op het moment dat je het aankoopbedrag krijgt teruggestort. Je krijgt dan dus minder geld terug voor het product dan je oorspronkelijk betaald hebt.
Defecten en Garantie
Alle eerdergenoemde voorwaarden zijn van toepassing bij het terugsturen van een defect product.
Uiteraard begrijpen we dat de verpakking misschien niet meer in jouw bezit is en dat het product gebruikerssporen kan bevatten. Hier gaan wij soepel mee om.
- Meld je het defect buiten de bedenktijd om? Dan heb je geen recht op terugbetaling van het aankoopbedrag van het product.
- De fabrikant beoordeeld het defecte product. Stelt de fabrikant het defect vast dan ontvang je van ons een nieuw product, als het product nog aanwezig is in ons assortiment. Kunnen wij het product niet meer leveren dan vergoeden wij het aankoopbedrag.
- We bieden tijdens de onderzoeksperiode van het defecte product, geen tijdelijk vervangend product aan.
- Leek je product defect, maar is ‘ie dat toch niet? Dan krijg je daarover bericht van ons. We sturen het product naar je terug zodra wij het van de fabrikant hebben ontvangen.
- Is je product defect? Dan krijg je daarover bericht van ons. De fabrikant zorgt voor de reparatie. Als dat niet mogelijk is dan vervangen we het product. Is vervanging niet mogelijk, omdat het product bijvoorbeeld uit het assortiment is, dan krijg je het aankoopbedrag van ons terug.
- De verzendkosten van het defecte product van jou naar ons (het verkooppunt) worden door ons vergoed. Dit doen we alleen wanneer het product door de fabrikant is beoordeeld als defect. Bewaar daarom altijd goed het betaalbewijs van de verzendkosten. Kan je geen betaalbewijs overleggen? Dan worden de verzendkosten niet vergoed.
SIGN UP TO STAY UP-TO-DATE
Ontvang regelmatig aanbiedingen en nieuwe producten in je inbox.
